Asi pred pol rokom sme mali vo firme dosť netradičnú objednávku, ktorá sa nevysktuje každý deň. To viete, pri práci akou je profesionálne upratovanie alebo čistenie kobercov sa človek stretne s kadečím, takže z času na čas máme o čo premýšľať. Napokon, ľudia mali odjakživa talent na nečakané a zvláštne prekvapenia, tak prečo nie práve v tomto prípade?
Všetko sa začalo celkom bežným telefonátom mladej ženy, našej novej klientky. Podstata je želania nás nijako neprekvapila, skôr tá zvláštna story, ktorá sa s ním spájala. Dáma potrebovala súrne vyčistiť koberec v ateliéri, ktorý pre ňu mal vysokú cenu, a zrejme sa spájal s generáciou, dvoma dozadu.
Druh znečistenia a možnosti jeho odstránenia nás ale nijako nevyviedli z miery. Keďže farby, najmä tie z palety výtvarného umelca, sme už na kobercoch zažili neraz. Vždy si však s nimi naša firma – A SERVIS LIPKA, s.r.o., čistenie kobercov Banská Bystrica – dokázala spoľahlivo poradiť. Pochopiteľne, objednávku sme prijali, dohodli si termín a išli do toho.
O tri dni sme teda…
O tri dni sme teda našu techniku aj svoje maličkosti. Dopravili do podkrovia staršieho domu v strede mesta a stisli zvonček na dverách. Otvorila nám sympatická mladá žena. Jej byt bola akási zvláštna, ale veľmi pôsobivá a vkusne zariadená kombinácia obytného priestoru, študovne a ateliéru. Priestor dýchal neformálnosťou, umením a ženskými rukami.
Uprostred rozmernej miestnosti ležal, rokmi a ľuďmi poznačený orientálny koberec, ktorý momentálne zdobili viditeľné fľaky rôznych odtieňov farieb, ale aj stopy po jeho dlhodobom užívaní a nedostatočnej starostlivosti. Neznalý a prchký človek by zrejme pocítil nutkanie koberec bleskovo zrolovať a obratom vymeniť, prípadne sa ho v tichosti nadobro zbaviť.
Slečna stála nad kobercom a v očiach sa dala čítať otázka, či z tohoto ešte niekedy bude slušný, pekný a užívaniaschopný koberec. Nedalo mi to, a tak som sa ako odborník spýtal, čo sa prihodilo? Na druhej strane, ak máme niečomu pomôct. Treba poznať príčiny a pôvod problému, tým skôr, keď ide o starší, zrejme dosť cenný kus.
Z rozprávania mladej ženy…
Z rozprávania mladej ženy postupne vyplynulo, že pracuje ako psychiater, ale má aj výtvarné vzdelanie. Takže sa venuje svojim pacientom aj umeniu zároveň. Maľuje už od detských rokov a celkom sa jej v tomto smere darí. Niektorým pacientom však občas navrhne tzv. arteterapiu, takže sa u nej v ateliéri zíde malá skupinka, ktorá sa zopár hodín venuje farbám a plátnu.
Chudák koberec je tak dnes vzorovou ukážkou toho, keď sa východzia situácia podcení a konce presne neodhadnú. Všetka vina jednoznačne padá na moju hlavu, konštatovala pani sklamane a podráždene. Ďalej pokračovala s tým, že pred niekoľkými dňami mala u seba opäť menšie sedenie so štvoricou stálych klientov. Ktorí na arteterapiu reagujú veľmi dobre, takže ju využíva čoraz častejšie.
Podotkla, že ak je to len trochu možné, pred takýmto sedením koberec vždy radšej zroluje. No v ten deň jej to časovo nevyšlo, takže ho len zakryla širokým kusom igelitu. Koberec totiž pre ňu má dosť zásadný význam. Dostala ho ako dar od svojej starej mamy, ktorá pochádzala z pohraničnej dediny v dnešnom Grécku.
Sedenie a práca…
Sedenie a práca v ten deň bežali v rámci normy a každý z klientov sa pod jej dozorom venoval svojej určenej ploche, farbám a štetcom. Dodnes si to vraj neodpustí, aj keď netuší ako ju to vlastne samu napadlo, no klientom navrhla, nech sa pokúsia maľovať automaticky a doprajú si tak viac vnútornej slobody.
Hovorí sa tomu splash painting a tento spôsob maľovania, vyjadrovania sa cez farby má dnes zástancov po celom svete. V istom zmysle, otcom a propagátorom tejto pozoruhodnej umeleckej metódy, bol americký abstraktný maliar Jackson Pollock. Aj keď jeho originálna technika tzv. drippingu spočívala hlavne v nalievaní a kvapkaní farieb na ležiace plátno, dá sa o splash paintingu hovoriť ako o geneticky príbuznom postupe.
Jeden z mojich klientov, pokračovala naša klientka. Tak začal farby na plochu energicky fŕkať a prskať, iný štetcami do svojho plátna rovno triafal. Zakrátko sa celý ateliér naplnil novou, uvoľnenou atmosférou, pacienti sa skvele bavili, dokonca smiali a tešili. Slečna vraj bola nesmierne spokojná a z celého sedenia mala výnimočne výborný pocit, ktorý ju inšpiroval k novým myšlienkam a nápadom.
Všetko by bolo…
Všetko by bolo v najlepšom poriadku, hovorila ďalej, keby po odstránení ochranného igelitu s prekvapením nezistila, že niektoré „vášnivé ťahy štetcom“ doputovali až na nechránené časti koberca, a podobné to bolo aj s mnohými fŕkancami a rôznymi fľakmi. Prirodzene, že sa pokúsila zasiahnuté miesta vytepovať, ale výsledok je skôr tristný.
Čo s tým, páni, položila nám otázku. Pôjde to ešte vôbec vyčistiť? A stačí na to ten váš tepovač? Ukázalo sa, že niekoľko vecí si bude treba upresniť, aby neprišlo k nemilým omylom. Vzal som to teda na seba, keďže zákazník je pre nás vždy na prvom mieste a pre svoje správne rozhodnutie musí od nás dostať relevantné a odborne podložené informácie.
Začal som jednoducho. Naša spoločnosť A SERVIS LIPKA stojí a padá na niekoľkých zásadných a nemenných faktoch. Ktoré tvoria súčasť našej firemnej kultúry a identity. Patrí sem trvalá kvalita odvedenej práce, partnerský, až priateľský vzťah s klientom a profesionalita každého z našich, odborne vyškolených, pracovníkov.
Potom som pokračoval…
Potom som pokračoval už trochu menej oficiálne. Pokiaľ ide o váš koberec, milá pani, dáme ho zaručene do poriadku a s výsledkom budete určite spokojná. Len by som, ak ešte dovolíte, upresnil konkrétny spôsob a metódu, ktoré pri čistení už roky používame.
Spoločnosť A SERVIS LIPKA sa zásadne spoliehala a spolieha na tzv. strojové hĺbkové čistenie, ktoré na našom trhu patrí k tomu najlepšiemu, čo môžu zákazník a koberec dostať. Čaro tejto jedinečnej metódy spočíva v troch veciach – kotúčovom rotačnom stroji, skvele vyladenej chémii a výkonnému vysávaču.
Vďaka silným rotačným kefám sa unikátny chemický roztok firmy Bosch RTS dostane do samotnej štruktúry koberca, kde spôsobuje malé zázraky. Špeciálna chemická látka disponuje silou a razanciou, ale zároveň je veľmi šetrná a žiadny koberec nám ešte nepoškodila.
Rotačné kefy…
Rotačné kefy, hnané výkonom stroja, postupne vytvárajú hustú, nekompromisne čistiacu penu, ktorá spoľahlivo pohlcuje všetky druhy nečistôt, prítomné roztoče, nebezpečné alergény aj mikroorganizny, ktoré sa za dlhý čas usídlili v hĺbke koberca.
V tejto fáze vystupuje znečistená pena na povrch koberca a k slovu sa dostáva druhý, veľmi dôležitý krok – vysávanie. Ako sama vidíte vážená pani, náš firemný vysávač je masívny kolega, ktorý má až tri silné motory, mega výkon a v porovnaní s bežným domácim strojom vyzerá ako dobrácky Gulliver v krajine Liliput.
Akonáhle tento stroj zapneme, zbavujeme koberec nielen všetkého, čo som spomínal, teda špiny, roztočov a kadejakej inej hávede, ale plocha stráca takmer všetku vlhkosť, čo znamená, že vám nehrozí žiadne pridlhé sušenie, otravné čakanie alebo zákaz chodenia po koberci. Jeho služby sú vám prakticky hneď k dispozícii, čo je, myslím si, ďalšia dobrá správa.
Už-už som nadobúdal…
Už-už som nadobúdal pocit, že bolo povedané takmer všetko dôležité a my sa pustíme do práce, no mladá žena ma náhle prerušila a položila ešte jednu otázku. Pardon, takže vy ten môj koberec nebudete tepovať? Ok, pomyslel som si pokojne, preberieme si ešte metódu s ktorou pracuje naša konkurencia.
Napriek tomu, začal som, že ľudia čisteniu kobercov bežne hovoria tepovanie, my s touto metódou nepracujeme, keďže jej výsledky bývajú pre mnohých klientov sklamaním, čo je pre firmu A SERVIS LIPKA neprípustné a nemysliteľné.
Tepovanie, či odborne povedané, extrakčná metóda, prináša kobercu a klientovi len minimum výhod. Povrch koberca sa síce podrobí účinkom chemického roztoku, tlaku a sile tepovača, ale to podstané, čo by sa malo udiať, sa neudeje. Zažraté, rokmi zašlapané nečistoty, rôzne mikroorganizmy a škodlivé látky, to všetko v tele koberca ostane.
Takéto tepovanie navyše koberec značne navlhčí, ba zmáča, takže sa veľmi často stane, že usadená špina z hĺbky koberca vypláva na povrch, tu v pokoji zaschne a rádoby vyčistená plocha potom vyzerá, akokeby ani čistená nebola. Klient tak len môže šokovane sledovať nepekné mapy, fľaky a vlhké škvrny, ktoré mu zaručene dvíhajú tlak.
Už-už som nadobúdal…
V mnoho podobnú, či takmer analogickú situáciu zákazník zažije, ak si nechá svoje koberce vyčistiť aj tzv. suchou parou. Telo, resp. tkaná štruktúra koberca, nebýva pri tejto metóde opäť vyčistená do hĺbky, čo logicky rezultuje do nespokojnosti, nervozity a stresu zákazníka.
Iste, ak sa na vec pozrieme len cez základnú optiku peňaženky, môže mať nedostatočne infomovaný zákazník pocit, že strojové hĺbkové čistenie, ktoré ponúka naša firma A SERVIS LIPKA je o niečo drahšie, ako spomínaný extrakčný spôsob alebo suchá para.
To je pravda, pripúšťam, ale aj tu zase platí ono známe, že lacné veci bývajú v konečnom dôsledku podstane drahšie, ako kúpa tých kvalitnejších. Myslím si, že ktorýkoľvek zákazník si vždy zaslúži dostať to najlepšie, najmä, ak ponúkaná a výsledná kvalita práce ďaleko presahuje ponuky a riešenia konkurencie.
Bolo vidno, že slečna moje slová…
Bolo vidno, že slečna moje slová vysvetlenia prijala s úľavou a pochopila, čo jej služby našej firmy prinesú. Jej prosbu, že potrebuje súrne odísť do mesta, a či nás môže nechať osamote, sme prijali ako normálnu, úplne všednú vec.
Snáď to bude pre niekoho z vás znieť trochu zláštne, ale mnoho našich klientov dosť nerado vyčkáva v inej miestnosti bytu, či domu, kým mi zatiaľ pracujeme na inom mieste. Navyše, pracovný ruch a zvuk výkonných strojov nevyhovuje každému, takže na odchody klientov mimo svoju domácnosť sme už dávno zvyknutí a berieme ich – s trochou nadsádzky – ako súčasť nášho firemného know-how.
V istom zmysle tieto myšlienky však považujem za veľkú, trochu skrytú prednosť firmy A SERVIS LIPKA. Podľa môjho skromného názoru, totiž svedčia nielen o vysokých ľudských kvalitách každého nášho zamestnanca, ale aj dokonale osvojenej firemnej kultúre, takže klient sa môže spoľahnúť ako na prácu, tak i na chovanie a prístup našich ľudí.
Pani nám teda nechala na vešiačiku rezervné kľúče, ako povedala pre všetky prípady, a ticho sa vytratila kamsi do mesta. My sme už ale na nič nečakali a dali sa do práce. Ja i kolega sme vedeli, že naša osvedčená hĺbková strojová metóda zvládne aj túto „farebnú výzvu“ bez väčších ťažkostí, takže sme postupovali systematicky, rozvážne a s prehľadom.
Všetko nám trvalo…
Všetko nám trvalo asi tak hodinku. Keď sme napokon skončili a boli s výsledkom spokojní, začali sme sa postupne baliť. Podľa inštrukcií majiteľky bytu stačí, ak jej byt zamkneme a kľúče jej hodíme do poštovej schránky na prízemí domu. Prirodzene, pár minút sme ešte čakali, či sa nevráti, ale nakoniec sme to vzdali a urobili ako povedala.
Sotva sme však dorazili do firmy a prešli si pár vecí okolo auta, ozval sa mi telefón. Po hlase som samozrejme ihneď spoznal našu novú klientku s farebným problémom na koberci. S veľkým prepáčte sa začala ospravedlňovať, že ju zdržal dajaký pacient, takže nás už nezastihla, ale už je doma a všetko má pred očami.
Doslova na mňa aj moju firmu A SERVIS LIPKA vysypala košík chvály a poďakovania, čo ma trochu vyviedlo z miery, no umelci majú prah citlivosti trochu inde. Je vraj viac ako nadšená, lebo ten koberec je ako vymenený. Dokonca ma pocit, že si ho tak krásne čistý a farebne žiarivý ani nepamätá. Ďakovala nám tak za seba, jej starú mamu i pacientov.
Jedným dychom…
Jedným dychom však načala trochu inú tému, ktorá ma ale nezaskočila. Zabudla sa nás totiž vraj spýtať, či by jej A SERVIS LIPKA nepomohla aj s umytím toho veľkého. Lomeného okna v ateliéri. Sama si na takúto robotu vôbec netrúfa a trúfať nikdy nebude, tým skôr, že býva medzi holubmi, teda v podkroví. Naposledy sa tých starých skiel zvonku dotkla voda a ľudská ruka ešte pred nasťahovaním, keď jej pomohol jej brat. Dodala, že na web stránke má naša firma aj umývanie a čistenie okien, takže by bola rada, keby to vyšlo.
Jej dôvera je pre nás veľkým zaväzkom a skutočnou radosťou, zaznela do telefónu moja odpoveď. Firma A SERVIS LIPKA jej s čistením toho ateliérového okna vždy rada a ochotne pomôže, takže si stačí len dohodnúť vyhovujúci termín a opäť ju radi navštívime.
Žena na moje slová zareagovala potešene a vtipne zároveň. S úsmevom v hlase mi naznačila, že naše skvelé služby už medzičasom stačila odporučiť dvom dobrým priateľkám. Obdive vraj majú v bytoch podstatne viac kobercov a okien ako má ona. I keď je pravdou, že ani jedna sa maľovaniu obrazov nevenuje.
Napíšte komentár
You must be logged in to post a comment.